του Στράτου Στρατηγάκη

 

Δημοσιεύτηκε 6/7/2008

 

Ένας στους τρεις υποψηφίους δεν κατάφερε να περάσει τη βάση του 10. Για την ακρίβεια το 35,86% των υποψηφίων, δηλαδή 32.272 υποψήφιοι δεν κατάφεραν να πετύχουν γενικό βαθμό πρόσβασης μεγαλύτερο από το 10. Ίσως κάποιοι να συγκεντρώσουν τα 10.000 μόρια και να καταφέρουν να εισαχθούν στα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα. Βέβαια φέτος οι βαθμολογίες στα βασικά μαθήματα ήταν χαμηλές με αποτέλεσμα να μην είναι εύκολο κάποιος που δεν έβγαλε γενικό βαθμό πρόσβασης πάνω από 10 να συγκεντρώσει τελικά τα 10.000 μόρια. Οι αποκλειόμενοι φέτος δεν είναι οι περισσότεροι. Την πρώτη χρονιά του μέτρου –το 2006- το 41,7% αποκλείστηκε από την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Το 2007, εκλογική χρονιά, οι αποκλειόμενοι ήταν οι λιγότεροι 34,07%. Τι θα γίνουν οι αποκλεισμένοι; Κάποιοι θα ξαναπροσπαθήσουν, άλλοι θα πάνε στο εξωτερικό και κάποιοι άλλοι θα κατευθυνθούν προς τα ΙΕΚ και τα κολέγια.  Οι υπόλοιποι αγωνιούν για τις βάσεις. Θ’ ανέβουν ή θα πέσουν η αγωνία είναι μεγάλη.

Θεωρητική Κατεύθυνση

Οι αριστούχοι με βαθμό πρόσβασης πάνω από 19 αυξήθηκαν εντυπωσιακά, όπως βλέπετε στον αντίστοιχο πίνακα. Γενικότερα έχουμε μεγάλη αύξηση του αριθμού των υποψηφίων από το 16 και πάνω. Αυτό θα παρασύρει σε άνοδο τις βάσεις των τμημάτων του 1ου πεδίου.  Αναμένουμε λοιπόν τη Νομική Αθήνας να υπερβεί τα 19.000 μόρια και τη Νομική της Θεσσαλονίκης να πλησιάζει, αλλά να μη φτάνει τα 19.000 μόρια.  Εντυπωσιακή θα είναι και η άνοδος της Νομικής Θράκης, που μπορεί να φτάσει τα 18.500 μόρια. Αντίστοιχη αύξηση αναμένουμε και για τα παιδαγωγικά τμήματα δημοτικής εκπαίδευσης, αγαπημένο προορισμό των υποψηφίων της θεωρητικής κατεύθυνσης. Κι εδώ το πλήθος των αριστούχων θα εκτοξεύσει τις βάσεις. Η αναμενόμενη αύξηση θα είναι από 300 μέχρι και 1.000 μόρια.

Θετική και Τεχνολογική Κατεύθυνση

Οι αριστούχοι πάνω από 19 αυξήθηκαν ελαφρά μειώθηκαν οι θέσεις σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, λογικό είναι να παρασυρθούν προς τα πάνω οι βάσεις των ιατρικών σχολών χωρίς όμως μεγάλες αυξήσεις. Δεν υπάρχουν περιθώρια για αυξήσεις μεγαλύτερες από 70 μόρια. Στις πολυτεχνικές σχολές θα έχουμε τις ίδιες πάνω κάτω βάσεις με πέρυσι. Στα τμήματα της περιφέρειας αναμένουμε πτώση. Η πτώση των βάσεων θα είναι μεγαλύτερη στις χαμηλόβαθμες σχολές γιατί φέτος παρατηρούμε ότι οι υποψήφιοι της τεχνολογικής κατεύθυνσης είναι φέτος 4.637 λιγότεροι από πέρυσι. Έχουμε φέτος 24.374 υποψηφίους της τεχνολογικής που πέρασαν τη βάση του 10. Σε σχέση με τους 28.099 περυσινούς υποψηφίους που είχαν περάσει τη βάση έχουμε 3.725 λιγότερους. Αναμένεται σημαντική πτώση των βάσεων σε σχέση με πέρυσι στις σχολές που έχουν βάση από 17.000 μόρια και κάτω.

Το 5ο πεδίο

Οι σχολές του 5ου πεδίου έχουν την ιδιομορφία να καλύπτονται από υποψηφίους και των τριών κατευθύνσεων. Η πρόβλεψη λοιπόν είναι δύσκολη, αφού οι αριστούχοι της θεωρητικής αυξήθηκαν, ενώ οι υποψήφιοι  της θετικής και τεχνολογικής κυμάνθηκαν στα ίδια επίπεδα με πέρυσι. Φέτος έχουμε 4.419 υποψηφίους λιγότερους που εξετάστηκαν στα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας και 2.182 λιγότερους στις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας. Οι επιδόσεις μάλιστα και στα δύο αυτά μαθήματα των υποψηφίων ήταν πολύ χειρότερες από τα προηγούμενα χρόνια. Λιγότεροι υποψήφιοι με χειρότερες επιδόσεις στα βασικά μαθήματα σημαίνει ότι θα έχουμε σημαντική μείωση στις βάσεις του 5ου πεδίου. Το μέγεθος της πτώσης θα εξαρτηθεί από το πλήθος των υποψηφίων της θεωρητικής κατεύθυνσης που θα κατευθυνθεί στο 5ο πεδίο, πράγμα που δεν γίνεται να γνωρίζουμε πριν την υποβολή των μηχανογραφικών δελτίων.

 

Θεωρητική Κατεύθυνση

του Στράτου Στρατηγάκη

 

ΚΛΙΜΑΚΑ  ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑΣ

2008

2007

2006

 

ΑΡΙΘΜΟΣ ΕΞΕ-ΤΑΣΘΕΝΤΩΝ

ΠΟΣΟΣΤΟ % ΣΤΟ ΣΥΝΟΛΟ

ΑΡΙΘΜΟΣ ΕΞΕ-ΤΑΣΘΕΝΤΩΝ

ΠΟΣΟΣΤΟ % ΣΤΟ ΣΥΝΟΛΟ

ΑΡΙΘΜΟΣ ΕΞΕ-ΤΑΣΘΕΝΤΩΝ

ΠΟΣΟΣΤΟ % ΣΤΟ ΣΥΝΟΛΟ

2008-2007

19,00 -  20,00

681

1,87

320

0,91

155

0,45

361

18,00  -  18,99

2505

6,86

1649

4,68

1022

3,03

856

17,00  -  17,99

2763

7,57

2330

6,62

1675

4,96

433

16,00  - 16,99

2717

7,44

2579

7,32

2076

6,15

138

15,00  - 15,99

2671

7,32

2740

7,78

2164

6,41

-69

14,00  - 14,99

2527

6,92

2858

8,12

2245

6,65

-331

13,00 - 13,99

2486

6,81

2914

8,27

2408

7,13

-428

12,00 - 12,99

2411

6,60

2860

8,12

2571

7,62

-449

11,00 - 11,99

2343

6,42

2732

7,76

2449

7,25

-389

10,00 - 10,99

2150

5,89

2363

6,71

2500

7,41

-213

9,00 - 9,99

1951

5,34

2166

6,15

2379

7,05

-215

8,00 - 8,99

1841

5,04

1933

5,49

2277

6,75

-92

7,00 - 7,99

1803

4,94

1777

5,05

2244

6,65

26

5,00 - 6,99

3529

9,67

3275

9,30

4256

12,60

254

0,00 - 4,99

4129

11,31

2721

7,72

3337

9,89

1408

ΣΥΝΟΛΟ

36507

100,00

35217

100,00

33758

 

 

 


Θετική Κατεύθυνση

ΚΛΙΜΑΚΑ  ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑΣ

2008

2007

2006

 

ΑΡΙΘΜΟΣ ΕΞΕ-ΤΑΣΘΕΝΤΩΝ

ΠΟΣΟΣΤΟ % ΣΤΟ ΣΥΝΟΛΟ

ΑΡΙΘΜΟΣ ΕΞΕ-ΤΑΣΘΕΝΤΩΝ

ΠΟΣΟΣΤΟ % ΣΤΟ ΣΥΝΟΛΟ

ΑΡΙΘΜΟΣ ΕΞΕ-ΤΑΣΘΕΝΤΩΝ

ΠΟΣΟΣΤΟ % ΣΤΟ ΣΥΝΟΛΟ

2008-2007

19,00 -  20,00

793

7,16

677

6,16

568

5,12

116

18,00  -  18,99

2052

18,54

2088

18,99

1847

16,65

-36

17,00  -  17,99

1760

15,90

1758

15,99

1731

15,60

2

16,00  - 16,99

1279

11,56

1274

11,59

1380

12,44

5

15,00  - 15,99

1042

9,41

991

9,01

1129

10,18

51

14,00  - 14,99

779

7,04

781

7,10

902

8,12

-2

13,00 - 13,99

612

5,53

633

5,76

684

6,17

-21

12,00 - 12,99

524

4,73

557

5,07

518

4,67

-33

11,00 - 11,99

381

3,44

419

3,81

447

4,03

-38

10,00 - 10,99

382

3,45

366

3,33

378

3,41

16

9,00 - 9,99

329

2,97

324

2,95

343

3,09

5

8,00 - 8,99

259

2,34

259

2,36

263

2,37

0

7,00 - 7,99

228

2,06

215

1,96

238

2,15

13

5,00 - 6,99

350

3,17

339

3,08

341

3,07

11

0,00 - 4,99

298

2,70

312

2,84

324

2,93

-14

ΣΥΝΟΛΟ

11068

100,00

10993

100,00

11093

 

 

 


 

Τεχνολογική Κατεύθυνση

ΚΛΙΜΑΚΑ  ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑΣ

2008

2007

2006

 

ΑΡΙΘΜΟΣ ΕΞΕ-ΤΑΣΘΕΝΤΩΝ

ΠΟΣΟΣΤΟ % ΣΤΟ ΣΥΝΟΛΟ

ΑΡΙΘΜΟΣ ΕΞΕ-ΤΑΣΘΕΝΤΩΝ

ΠΟΣΟΣΤΟ % ΣΤΟ ΣΥΝΟΛΟ

ΑΡΙΘΜΟΣ ΕΞΕ-ΤΑΣΘΕΝΤΩΝ

ΠΟΣΟΣΤΟ % ΣΤΟ ΣΥΝΟΛΟ

2008-2007

19,00 -  20,00

610

1,46

597

1,28

375

0,78

13

18,00  -  18,99

2132

5,10

2421

5,21

1656

3,46

-289

17,00  -  17,99

2722

6,51

2894

6,23

2350

4,90

-172

16,00  - 16,99

2774

6,63

3063

6,59

2552

5,33

-289

15,00  - 15,99

2747

6,57

3124

6,72

2806

5,86

-377

14,00  - 14,99

2745

6,56

3232

6,95

2927

6,11

-487

13,00 - 13,99

2657

6,35

3166

6,81

2936

6,13

-509

12,00 - 12,99

2630

6,29

3303

7,11

3067

6,40

-673

11,00 - 11,99

2661

6,36

3186

6,86

3232

6,75

-525

10,00 - 10,99

2696

6,44

3113

6,70

3175

6,60

-417

9,00 - 9,99

2613

6,25

2935

6,32

3261

6,81

-322

8,00 - 8,99

2419

5,78

2819

6,07

3457

7,22

-400

7,00 - 7,99

2432

5,81

2675

5,76

3629

7,57

-243

5,00 - 6,99

5580

13,33

5900

12,69

7773

16,23

-320

0,00 - 4,99

4421

10,56

4048

8,70

4715

9,85

373

ΣΥΝΟΛΟ

41839

100,00

46476

100,00

47911

 

 

 

Μυστικά και ψέματα στην επιλογή σπουδών και επαγγέλματος.

του Στράτου Στρατηγάκη

 

Μυστικά

Μυστικά στην επιλογή σπουδών και επαγγέλματος είναι οι κρυμμένες αλήθειες, που είναι δύσκολο ν’ ανακαλύψει ένας υποψήφιος, ο οποίος μέχρι τώρα διάβαζε πολύ για να πετύχει υψηλή βαθμολογία και δεν είχε χρόνο για αναζήτηση. Ας δούμε λοιπόν μερικές πληροφορίες απ’ αυτές που ίσως δεν γνωρίζουν όλοι οι υποψήφιοι.

-Σε μεγάλη άνοδο βρίσκεται η ναυτιλία. Υπάρχει μεγάλη ζήτηση για διοικητικά στελέχη, πλοιάρχους και μηχανικούς στο Εμπορικό Ναυτικό.
Βέβαια υπάρχει μεγάλη ζήτηση, αν σκεφθείτε ότι τα Κινέζικα προϊόντα, για τα οποία τόσος λόγος γίνεται, πρέπει με κάποιο τρόπο να μεταφερθούν στις αγορές του δυτικού κόσμου για να καταναλωθούν. Η χώρα μας είχε και έχει ηγετική θέση στην παγκόσμια ναυτιλία, είναι πολύ λογικό λοιπόν να υπάρχει ζήτηση υψηλόβαθμων στελεχών στο εμπορικό ναυτικό.

-Τμήματα Νοσηλευτικής στα ΑΕΙ και ΤΕΙ.
Αποτελούν μια καλή επιλογή για τους υποψηφίους που επιθυμούν σπουδές στις επιστήμες υγείας. Στη χώρα μας έχουμε πάρα πολλούς γιατρούς, ενώ αντίθετα έχουμε λίγους νοσηλευτές. Η αναλογία γιατρών προς νοσηλευτές είναι 1:1,1 όταν στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι 1:2,5. Φαίνεται λοιπόν η έλλειψη νοσηλευτών που υπάρχει. Ακόμη οι σπουδές Νοσηλευτικής είναι τετραετείς σε αντίθεση με την Ιατρική της οποίας οι σπουδές, το αγροτικό και η ειδικότητα πλησιάζουν τα 12 χρόνια. Είναι αλήθεια ότι το κύρος του γιατρού στην κοινωνία μας είναι ακόμη υψηλό, σε αντίθεση με του νοσηλευτή.

-Ζητούνται Έλληνες γιατροί για εργασία στην Αγγλία.
Ζητούνται γιατροί για να στελεχώσουν νοσοκομεία που εφημερεύουν. Οι Άγγλοι είναι πιο ενημερωμένοι για το πρόβλημα ανεργίας των Ελλήνων γιατρών από ότι είμαστε εμείς. Δείτε όλες τις πληροφορίες στη διεύθυνση: http://www.isathens.gr/grindex.html.  Συνήθως οι οικονομικοί μετανάστες είναι χαμηλού επιπέδου εκπαίδευσης, ήρθε η ώρα, όπως φαίνεται, να δούμε και οικονομικούς μετανάστες υψηλού επιπέδου εκπαίδευσης.

-Υπάρχουν και οι κατατακτήριες εξετάσεις.
Αν δεν καταφέρετε τελικά να πετύχετε στη σχολή που θέλετε δεν ήρθε η συντέλεια του κόσμου. Μπορείτε να τελειώσετε τη σχολή στην οποία θα πετύχετε και μετά μέσω κατατακτηρίων εξετάσεων, αν έχετε τόση επιμονή, να βρεθείτε στη σχολή των ονείρων σας.

-Υπάρχουν και τα μεταπτυχιακά.
Τα μεταπτυχιακά μπορούν να δώσουν εξειδίκευση στην σταδιοδρομία σας, αλλά μπορούν να αποτελέσουν και την απαραίτητη στροφή σε άλλο αντικείμενο σπουδών, αν κάτι δεν σας αρέσει στις προπτυχιακές σας σπουδές.

-Θεολογία και Κοινωνική Θεολογία.
Τμήματα της ίδιας σχολής, με ίδιες επαγγελματικές διεξόδους και διαφορά βάσης γύρω στα 650 μόρια. Αν ο στόχος σας είναι αυτός σκεφτείτε και την Κοινωνική Θεολογία. Η βάση 10 μάλλον σας αρκεί.

-Τα τμήματα Φιλοσοφίας Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας χορηγούν στους αποφοίτους τους άδεια ασκήσεως επαγγέλματος ψυχολόγου;
Ακόμη κι αν ακολουθήσετε την κατεύθυνση της Ψυχολογίας, δεν γίνεστε Ψυχολόγοι. Ούτε τον τίτλο του Ψυχολόγου ούτε την απαραίτητη άδεια ασκήσεως επαγγέλματος μπορείτε να αποκτήσετε.

-Υπάρχουν τμήματα ΤΕΙ, αλλά και μερικά τμήματα ΑΕΙ, που είναι μοναδικά, δηλαδή δεν υπάρχουν αντίστοιχά τους πουθενά στην Ελλάδα.
Τα τμήματα που είναι μοναδικά στην Ελλάδα έχουν ένα πλεονέκτημα: Έχουν λίγους αποφοίτους. Αν αυτό συνδυαστεί με αντικείμενο που έχει ζήτηση στην αγορά εργασίας, κάτι που δε συμβαίνει πάντα, τότε υπάρχει πλεονέκτημα. Μερικά παραδείγματα μοναδικών τμημάτων είναι:
Γραφιστική Αθήνας, Τεχνολογίας Γραφικών Τεχνών Αθήνας, Οινολογίας & Τεχνολογίας Ποτών Αθήνας, Ραδιολογίας και Ακτινολογίας Αθήνας, Οχημάτων Θεσσαλονίκης, Λαϊκής και Παραδοσιακής Μουσικής Ηπείρου, Βιολογικής Γεωργίας Ιονίων Νήσων, Διεθνούς Εμπορίου Καστοριάς, Τεχνολογιών Αντιρρύπανσης Δυτικής Μακεδονίας, Βιομηχανικής Πληροφορικής Καβάλας, Κλωστοϋφαντουργίας Πειραιά, Σχεδιασμού και Τεχνολογίας Ξύλου και Επίπλου στην Καρδίτσα, Τεχνολογίας Πετρελαίου και Φυσικού Αερίου Καβάλας, και άλλα.
Κάποια απ’ αυτά είναι εκτός από μοναδικά και σωστά οργανωμένα με καθορισμένα επαγγελματικά δικαιώματα, όπως τα τμήματα Σχεδιασμού και Τεχνολογίας Ξύλου και Επίπλου και Λαϊκής και Παραδοσιακής Μουσικής.
Κάποια άλλα αποτελούν ειδικεύσεις άλλων γενικότερων επιστημών όπως το τμήμα Βιολογικής Γεωργίας, το οποίο μπορεί να είναι ειδίκευση γεωπόνου, το τμήμα Οινολογίας, που μπορεί να είναι ειδίκευση χημικού και άλλα.
Κάποια άλλα τμήματα δυστυχώς μένουν χωρίς αντικείμενο, όπως το τμήμα Κλωστοϋφαντουργίας, τώρα που όλα τα Ελληνικά εργοστάσια κλωστοϋφαντουργίας κλείνουν.
Αξίζουν όμως την προσοχή μας, λόγω του ιδιαίτερου χαρακτηριστικού τους, να υπάρχουν λίγοι πτυχιούχοι αυτών των τμημάτων.

-Το τμήμα Τουρκικών και Σύγχρονων Ασιατικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθήνας.
Ο τίτλος μπορεί να παραπλανήσει. Δεν υπάρχουν Σύγχρονες Ασιατικές Σπουδές. Το τμήμα προσφέρει μόνο Τουρκικές Σπουδές.

-Το τμήμα Φιλοσοφίας Πάτρας.
Οι απόφοιτοι του τμήματος εντάσσονται στον κλάδο των φιλολόγων από το 2006. Όμως το πρόγραμμα σπουδών του τμήματος δεν βοηθά στην επιτυχία των αποφοίτων του στο διαγωνισμό των φιλολόγων.

-Το τμήμα Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών του Μετσοβίου Πολυτεχνείου Αθήνας και το αντίστοιχο τμήμα του Πανεπιστημίου Κρήτης.
Οι απόφοιτοι αυτών του τμήματος της Αθήνας μπορούν να εργαστούν ως καθηγητές μαθηματικών ή φυσικής, ανάλογα με την κατεύθυνση που έχουν ακολουθήσει. Οι απόφοιτοι του τμήματος της Κρήτης αναμένουν ακόμη την αναγνώριση του δικού τους πτυχίου ως πτυχίο μαθηματικού.

- Έγκυρη πληροφόρηση για τις σπουδές.
Η εγκυρότερη πληροφόρηση που μπορεί να έχει ένας υποψήφιος για τις μελλοντικές σπουδές του είναι ο οδηγός σπουδών του κάθε τμήματος, όπου μπορείτε να δείτε ακριβώς τα μαθήματα που θα διδαχθείτε.

Ψέματα

Ψέματα για τις σπουδές και τα επαγγέλματα είναι απόψεις, που φυσικά δε διατυπώνονται με πρόθεση, απλά αποτελούν απόψεις μιας άλλης εποχής. Κάποιοι έχουν μείνει στις παλιές πληροφορίες, τις στερεότυπες αντιλήψεις και τις προκαταλήψεις. Ακόμα ψέματα είναι όλες οι λάθος πληροφορίες που φτάνουν στ’ αυτιά των υποψηφίων.
Ας δούμε μερικά από τα ψέματα που “κυκλοφορούν” ανάμεσα στους υποψηφίους.

-Τα επαγγέλματα του μέλλοντος είναι γιατρός, δικηγόρος και μηχανικός.
Δυστυχώς αυτό ίσχυε πριν 30 χρόνια. Τώρα πια, μετά την υπερπαραγωγή πτυχιούχων επί τόσες δεκαετίες από τα Ελληνικά και ξένα πανεπιστήμια, υπάρχει έντονο πρόβλημα εύρεσης εργασίας.

-Τα ΑΕΙ είναι καλύτερα από τα ΤΕΙ
Η αλήθεια είναι ότι τα ΑΕΙ έχουν πιο θεωρητικό χαρακτήρα, ενώ τα ΤΕΙ πιο πρακτικό.  Τώρα πια όμως και οι απόφοιτοι των ΤΕΙ γίνονται δεκτοί σε προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών. Η εικόνα αλλάζει σιγά - σιγά καθώς οι υποψήφιοι συνειδητοποιούν ότι ο διαχωρισμός δεν είναι ΑΕΙ ή ΤΕΙ, αλλά ποιο ΑΕΙ συγκρίνουμε με ποιο ΤΕΙ. Αυτή η αλλαγή άρχισε να φαίνεται και στις βάσεις, όπου οι βάσεις σε πολλά ΤΕΙ ξεπερνούν τη βάση πολλών ΑΕΙ.

-Υπάρχει μεγάλη έλλειψη δασκάλων, οπότε τα τμήματα Δημοτικής Εκπαίδευσης αποτελούν πολύ καλή ευκαιρία.
Κατ’ αρχήν οι σπουδές, δεν αποτελούν ευκαιρία για να την αδράξουμε. Μέχρι να τελειώσουν όσοι θα πετύχουν φέτος στα τμήματα Δημοτικής Εκπαίδευσης και να παρουσιαστούν για εξετάσεις στον ΑΣΕΠ θα έχουν περάσει 6 – 7 χρόνια (μαζί με τη στρατιωτική θητεία για τους άνδρες) και η έλλειψη θα έχει καλυφθεί. Το μόνο πλεονέκτημα που θα έχει μείνει θα είναι ότι ο ανταγωνισμός για μία θέση σε σχολείο θα είναι ακόμη μικρός.

-Χάος χωρίζει τις επαγγελματικές προοπτικές των Οικονομικών τμημάτων από τα τμήματα Λογιστικής των ΤΕΙ.
Η αλήθεια είναι ότι έχουν διαφορές, όχι όμως τόσο μεγάλες όσο πιστεύει ο πολύς κόσμος. Οι λογιστές έχουν επαγγελματικά δικαιώματα, τα οποία τους διακρίνουν σε τάξεις. Η άνοδος από τη μία τάξη στην άλλη γίνεται μέσω εξετάσεων. Οι απόφοιτοι των ΑΕΙ αλλά και των ΤΕΙ ξεκινούν από τη Γ τάξη και καταλήγουν στην Α. Η διαφορά είναι ότι αυτό γίνεται πιο αργά για τους απόφοιτους των ΤΕΙ απ’ ότι για τους απόφοιτους των ΑΕΙ. Η πιο σημαντική διαφορά όμως είναι ότι οι απόφοιτοι των Οικονομικών τμημάτων έχουν ευρύτερο πεδίο γνώσεων, άρα και εργασίας.

-Οι υποψήφιοι πιστεύουν ότι οι σχολές πληροφορικής, οικονομικών και Δημοτικής Εκπαίδευσης είναι και θα είναι πάντα στην επικαιρότητα.
Η αλήθεια είναι ότι οι υποψήφιοι δεν μπορούν να έχουν αναμνήσεις, λόγω του νεαρού της ηλικίας τους. Πριν 30 χρόνια που δεν είχαν ακόμη γεννηθεί οι σημερινοί υποψήφιοι, οι σχολές της πληροφορικής δεν υπήρχαν και οι Οικονομικές σχολές καθώς και οι τότε Παιδαγωγικές Ακαδημίες βρίσκονταν στις τελευταίες επιλογές των υποψηφίων.

-Η εισαγωγή μου στο πανεπιστήμιο και η απόκτηση του πτυχίου θα μου εξασφαλίσουν εργασία.
Κι αυτό ίσχυε πριν 30 χρόνια. Τώρα πια η Ελλάδα έχει το μεγαλύτερο ποσοστό ανέργων πτυχιούχων στην Ευρωπαϊκή Ένωση γιατί δημιουργήσαμε μεγάλο αριθμό πτυχιούχων σε τομείς που φθίνουν, όπως είναι οι ανθρωπιστικές σπουδές που βρίσκονται σε υποχώρηση διεθνώς, αφού κυριάρχησε η κοινωνία της αγοράς.

- Κάθε πτυχίο οδηγεί σε ένα συγκεκριμένο επάγγελμα.
Η σταδιοδρομία κάθε ανθρώπου παρουσιάζει σχεδόν μοναδική πορεία. Οι σπουδές δεν ολοκληρώνονται μόνο από το βασικό πτυχίο, αντίθετα αυτό αποτελεί αφορμή για τη συνέχιση των σπουδών - στο ίδιο ή σε άλλο αντικείμενο- σε μεταπτυχιακό επίπεδο ή και σε διδακτορικό. Οι γνώσεις που τελικά αποκτά ένας άνθρωπος αποτελούνται από πολλού συνδυασμούς γνωστικών αντικειμένων. Μπορεί, για παράδειγμα, ένας χημικός μηχανικός να κάνει μεταπτυχιακά στα οικονομικά και να εργαστεί ως οικονομολόγος.

- Θα βρω το επάγγελμα που μου ταιριάζει και θα το ακολουθήσω για πάντα, ώστε να είμαι ευτυχισμένος.
Ο κόσμος μας αλλάζει με ιλιγγιώδεις ρυθμούς, τα επαγγέλματα ακμάζουν και παρακμάζουν γρήγορα. Ποιος θα πίστευε πριν από 20 χρόνια ότι θα δημιουργούσε χιλιάδες θέσεις εργασίας η κινητή τηλεφωνία;