Νέα Λυκειακή άρπα κόλλα

Δημοσιεύτηκε 9/9/2013

 

Του ΣΤΡΑΤΟΥ ΣΤΡΑΤΗΓΑΚΗ εκπαιδευτικού αναλυτή

 

Το νέο Λύκειο δεν φέρνει κανένα νέο βιβλίο και καμία καινούρια διδακτική πρόταση. Το μοναδικό νέο μάθημα που καθιερώνει – η πολιτική παιδεία - δεν έχει βιβλίο και δεν έχει αποφασιστεί ποια ειδικότητα εκπαιδευτικών θα το διδάσκει. Οι οικονομολόγοι, οι κοινωνιολόγοι ή οι νομικοί; Μόλις λίγες μέρες πριν την έναρξη εφαρμογής του κανείς δεν γνωρίζει τίποτα για τη μοναδική νέα πρόταση που φέρνει το νέο λύκειο.
Οι αλλαγές που γίνονται είναι, συνεπώς, μόνο διοικητικές. Τρία χρόνια κυοφορείται  το νέο λύκειο, που ξεκίνησε από την κα Διαμαντοπούλου με την εφαρμογή του μόνο στην Α Λυκείου για να φτάσουμε τώρα να συζητάμε για την προαγωγή, την απόλυση από το λύκειο και το σύστημα πρόσβασης στην ανώτατη εκπαίδευση, για μια ακόμη φορά. Η αλήθεια είναι ότι κάποιες μικρές βελτιώσεις υπάρχουν σε σχέση με το προηγούμενο  σύστημα, αλλά υπάρχουν και σημεία που δεν έχουν δοκιμαστεί ξανά και πιθανόν να δημιουργήσουν παρενέργειες, που δεν έχουν προβλεφθεί, αφού το όλο εγχείρημα εφαρμόζεται με τη γνωστή ελληνική συνταγή άρπα κόλα.
Η δυσκολία στην προαγωγή και απόλυση που φέρνει το νέο λύκειο με τις πολλαπλές ταυτόχρονες συνθήκες, πιθανό να φέρει μεγάλη πίεση στους καθηγητές να βάζουν υψηλούς προφορικούς βαθμούς, ώστε να περνούν οι μαθητές ανεξάρτητα της γραπτής τους βαθμολογίας. Ένας μαθητής με 18 προφορικό βαθμό στα μαθηματικά και γραπτό βαθμό 02 βγάζει μέσο όρο 10 και περνάει. Δεν προβλέπεται στο νέο σύστημα προσαρμογή του προφορικού βαθμού στον γραπτό, άρα είναι πολύ πιθανό να υποστούν μεγάλη πίεση οι καθηγητές από γονείς και μαθητές να βάζουν υψηλούς προφορικούς βαθμούς. Μπορεί να γεμίσουμε με γιαλαντζί αριστούχους. Είναι πιθανό να συμβεί κάτι τέτοιο; Κανείς δεν μπορεί να προβλέψει, αφού κάτι τέτοιο δεν έχει δοκιμαστεί ξανά στο εκπαιδευτικό μας σύστημα.